Cum să angajați și să păstrați cei mai buni oameni de Brian Tracy. Recenzie

Sursa: Forbres

Autorul Brian Tracy descrie punctual, în stilul său caracteristic 21 de metode practice despre cum să angajăm și să păstrăm cei mai buni oameni.

Dacă să rezumăm întreaga carte la o propoziție, atunci aceasta ar fi următoarea: „Angajați fără grabă și concediați rapid”. Autorul motivează această afirmație prin faptul că decizia de angajare a unei persoane implică investiții de timp și bani, iar angajarea unei persoane nepotrivite, conform propriilor analize costă compania cel puțin trei salarii anuale ale angajatului.

Autorul scrie că într-un interviu de angajare putem utiliza „formula Swan”, care a fost inventată de recrutorul John Swan și se bazează pe literele S-W-A-N. Ele definesc cele patru atribute pe care le căutăm la un angajat: Smart (inteligent), Work Hard (zelos), Ambitious (ambițios) și Nice (plăcut). Brian Tracy menționează că unul din atributele inteligenței este curiozitatea, iar un bun candidat va acorda o serie de întrebări despre companie, sarcinile sale și oportunitățile viitoare.

Află mai multe despre carte și autor!

O componentă importantă în opinia autorului este verificarea atentă a CV-urilor și a referințelor potențialului angajat. Dacă foștii angajatori refuză să ofere informații, îi puteți întreba: „Ați mai angaja persoana aceasta, dacă ar aplica pentru un post în compania dumneavoastră?” Dacă răspunsul este „Nu”, ar trebui să fie un semnal de avertizare, sugerează Brain Tracy care adaugă că 54% din CV-uri și aplicații nu sunt pe deplin veridice, mai ales în privința studiilor și a realizărilor.

O altă recomandare valoroasă pentru angajatori este folosirea „legii celor trei” – pentru orice post trebuie să intervievați minimum trei candidați, să intervievați cel puțin de trei ori candidatul care vă place cel mai mult, să-l intervievați în trei locuri diferite, să supuneți candidatul la minimum trei interviuri desfășurate de alți manageri sau potențiali colegi și, în cele din urmă, să discutați cu minimum trei persoane care au lucrat cu candidatul Dvs.

Vezi mai multe cărți din categoria Business și Investiții!

„Harvey Mackay povestește despre angajarea unui nou agent de vânzâri care a durat șase luni. El a intervievat treizeci și cinci de candidați, dintre care pe unii de mai multe ori. La sfârșitul procesului, el a decis să nu angajeze pe niciunul. După ani de experiență, învățase că o decizie greșită de angajare este mai nesatisfăcătoare decât decizia de a nu angaja pe nimeni.”

Recenzie de Ion Bargan

Reclame