„Nuntă în cer” de Mircea Eliade. Recenzie Bestseller.md

Mircea Eliade Nunta in cer

Un roman de dragoste copleşitor pe care cu greu îl poţi uita, fiindcă îţi prezintă într-un mod unic toate viciile dragostei, a fericirii şi a fricii de-a fi singur. Cartea este despre iubire şi suferinţa din iubire şi cuprinde povestea timidă, tumultoasă, intensă şi pasională a doi bărbaţi care au iubit aceeaşi femeie în perioade diferite.

Personajul principal este Ileana, dar totodată Lena, fiind aceeași femeie iubită de cei doi barbați, scriitorul Andrei Mavrodin și Barbu Hasnas.­ Mavrodin scriitorul îndrăgostit de Ileana, se schimbă foarte mult după ce o cunoaşte, nu mai poate scrie, îşi pierde ideile de creaţie şi uită de lumea literaturii. El o iubeşte dar nu vrea copii, ea însă îi vrea, acesta fiind un motiv care-i duce pe drumuri diferite.

Citește un fragment din carte.

Scriitorul nutreşte în sine o iubire unică, desprinsă parcă din opera shakespeariană: „Am prins-o în brațe, de asta dată strivitor, sălbatic. Nu i-am mai dat drumul din brațe”. O vrea lingă el o veşnicie, o caută mereu în chipurile altor femei, dar n-o găseşte. Andrei Mavrodin îi mărturiseşte lui Barbu Hasnaș toate astea, îi zice că a greşit când a permis să-i plece fericirea de lângă el. Ileana pleacă şi el n-o găsește nicăieri, nici la rude nici la prieteni. Îi lasă doar o scrisoare de adio.

Barbu Hasnaș este opusul scriitorului, însă trăiește şi el prin amintirea Lenei: „Simțeam că mă pierd, că dragostea ei e singurul lucru prețios, că fericirea ei este singurul lucru pentru care avea vreun sens viața mea. Apropierea Lenei mă ucidea.” Devin un cuplu fericit, şi se căsătoresc în cele din urmă, doar de data aceasta Barbu vrea un copil și ea nu se simte pregatită. Îi este frică de umbra trecutului, îi este frică de atâta fericire.

Cartea poate fi procurată online pe Bestseller.md.

Acţiunea cărții este uşor de urmărit, întorsăturile de situaţie sunt dramatice, iar limbajul este pe alocuri teatral, însă plin de farmec. Vă dorim lectură plăcută.

Recenzie de Cristian Plop, Editor web Bestseller.md